Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fölen som vi väntar till våren

Kategori:

Så tragiskt, båda hingstarna som vi har betäckt med i år har gått ur tiden. så nu får vi verkligen hoppas att båda stona bär fram sina föl.
 
Briona är betäckt med Blue Hors Don Romantic som dog endast 14 år gammal i höstas.
 
 
 
Och så Royal Faith som är betäckt med den unga hingsten Canvas Plus som dog idag den 17 Januari efter flera buköppningar. Så tråkigt och våra tankar går till Lisen och Peder Fredricson.
 
 
 
 
 
 
Annars så har det varit en fixardag i stallet idag, nya skottkärror, lagat hönätet, var iväg med 4-hjulingen för att fixa vincen och sen iväg i snöovädret för att rida i ridhuet, både jag och Sofia.
 
'
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Usch vad tråkigt med hingstarna!! Men nu får ni sluta skriva allt ni gör . Ni skapar ju ångest hos oss andra latmaskar. Ta en slappardag! Kram

    Svar: Haha Tina, jag är ju ledig på fredagar och det är min slappardag att vara i stallet hela dagen och mocka och fixa sånt jag inte hann göra förut. Jag njuter i fulla drag, :)
    Stuteri Light

    2014-01-17 | 21:44:34

Kommentera inlägget här: