Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 18 februari

Kategori:

Det har regnat kopiöst mycket ett tag, men Kenth har kommit på att han kan köra undan leran på lösdriften med fyrhjulingen så nu är gruset framme och hästarna står torrt och äter, mycket skönt. 
 
Vi jobbar mycket både med hästarna och på våra vanliga jobb, men den här veckan är det sportlov för vissa så nu blir det lite mer gjort, Ridbanan t.ex fick en duvning med harven igår av Kenth och blev mycket fin att rida på och nästan inga vattenpölar.
 
Arbetet med Herman fortsätter, jag får lura honom med godis för att han ska sänka huvudet när jag ska tränsa för han är ju så stor, men då gör han gärna det, Och så jobbar vi på med tömkörningen och jag tycker att han börjar sätta lite mer ryggmuskler, han jobbar i bra form rund och driver med bakbenen och ryggen välvd. Och så har vi börjat flytta sidvärts och köra på raka linjer växlat med volten. Till helgen planerar vi börja att börja rida honom.
 
Nu börjar det närma sig fölsäsongen och Natasha (Sofies häst) är först ut i april, sen är det Try Me i maj och Fia i slutet av maj och Briona i början på juni, spännande.
 
Så har jag möjlighet att ha träningar i Lysekils ridhus varannan fredag, mycket roligt och jag är glad för det, Det börjar nu på fredag den 21/2, tyvärr krockade de med de träningar som jag har haft hos Jennie på Rotviksbro fram tills nu och jag ska försöka fortsätta vara där ibland. Det har varit toppen att vara i hennes nya fina ridhus.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: