Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Strömstad

Kategori:

I morse åkte jag och Sofia mot Strömstad med Don Bellisimo och Credo bak i transporten, till den nya fina anläggningen de har strax innan Strömstad. Det var välordnade tävlingar och en solig och fin dag. Ponny på förmiddagen så hann titta på Alice med Hasse som tränar för mig hon red LA:2.
 
Jag skulle starta LB:3 och LA:4 med Don Bellisimo som vi har haft hos oss sedan 3:e juli, en riktig pärla med höga fina framben och så possitiv att jobba med. Det är lätt att rida honom och han behöver bara 1/2 timmes uppvärmning, och det var ju dessutom bara en kvart mellan mina starter så det var bäst att ta väl vara på hans energi och inte köra slut på honom. Men värmde upp med både lite LB rörelser och LA rörelser för att jag inte skulle behöva rida så mycket mellan klasserna, han kändes fin och mjuk, och man blir inte speciellt trött av att rida honom. Men lite nervös är man ju förstås när man ska tävla någon annans häst och gärna vill att det ska gå bra.
 
Men han gör allt för att vara mig till lags och tuffade igenom programmet så som jag styrde och tyvärr styrde jag ju fel på ett ställe och la volten på fel ställe, men vi fick ändå trots felridning över 73 %. Vi vann den klassen så på den kvarten som jag hade mellan klasserna så blev det prisutdelning istället för framridning. 
 
Sen var det dags för LA:4 och där red jag iaf rätt väg och han kändes fin och gjorde inga stora missar, det vi har svårast för är att göra bra halter, bakdelsvändningarna gick kanon och jag fick 7 och 8:a på dem. Slutade på drygt 71% och vann den klassen också, jättekul.
 
 
 
Sen var det Sofia som skulle rida Credo i MSV C:1 och han kändes jättefin på framridningen men på banan segade han till och kändes trög, de gjorde inga missar men segheten gjorde att han inte gick lika flashigt som vanligt, men det räckte ändå med 63% och blev en seger för dem också.
 
 
Så vi åkte hem mycket stolta och glada över våra duktiga hästar. med 3 segrar på lika många starter.

Kommentarer

  • Marianne T säger:

    Vad roligt, vilken dag ni fick!

    2014-08-24 | 07:35:56
  • Katarina säger:

    Flera stora grattis till er båda :) härliga bedrifter :)
    Ja, så klart. Grattis till era hästar oxå :)

    2014-08-24 | 11:23:33
  • Tina säger:

    GRATTIS!!! Kul!!

    2014-08-26 | 10:16:51

Kommentera inlägget här: