Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja på Skara djursjukhus

Kategori:

igår åkte jag o Vilja till Skara för att kolla andningen på henne, hon låter ibland ansträngd i halsen när vi tränar och hon blir anfådd. Snacka om att jag var nervös när hon skulle upp på löpbandet.
men hon var jätteduktig, lite rädd från början men sen sprang hon på. inga fel i hennes hals heller, utan det kunde ev vara någon allergi på våren som gör att körtlarna svullnar.
Veterinären körde oxå ultraljud på en svullnade på kotan som har oroat mig, men det var bara ärrvävnad under huden och ingen inflammation, så jag åkte hem med en frisk häst, skönt, nu är det bara att träna vidare.

Kommentarer

  • Tina säger:

    Härligt!!!!

    2013-09-04 | 09:11:48
  • Katarina säger:

    Ah bästa känslan :) När man tar hem den friskaste hästen genomgången på en klinik, o en bra klinik :)

    2013-09-04 | 10:06:58
  • Katarina säger:

    MEN vilken konstig mening jag skickade ovan. Men jag sammanfattar att jag tycker det är jättebra att Vilja är frisk.

    2013-09-04 | 10:08:10
  • Susanne Wallehed säger:

    Härligt att allt är så bra!

    2013-09-04 | 23:43:39

Kommentera inlägget här: