Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 28/3

Kategori:

Idag jobbade jag bara halvdag och sen var det ut och greja på em, skönt med lediga eftermiddagar ibland. Sofia harvade banan med harvmattan, och sen körde vi skräp till återvinningen, skönt att stöka undan och få snyggt när det är så soliga fina dagar.
 
Sen red jag på den fixade banan och den var så uppluckrad och fin. Red igenom Int 1b 2 ggr, det är svårt. Ökad trav till Passage och ner till piaff osv och så skritt ta tyglarna och byten på diagonalen i vartannat, det är inte så svårt när man läser det på pappret men när man ska rida det så händer det saker hela tiden, men det är väl så jag tyckte ju Msv A var jättesvårt för några år sen. Urk nu låter det väl kaxigt, men jag behöver hela tiden nya utmaningar för att inte tycka det är tråkigt att träna och jag tror Vilja är likadan. Men Piaff tycker hon är svårt och bockar gärna och så kommer vi i otakt..
 
Sofia red Credo och han såg så stadig och fin ut för henne, hon såg nöjd ut efter att ha ridit igenom LB:3 programmet.
 
Sen lånade vi en Santa Cruz sadel med bom som man kunde ändra för att se om den passade Andromeda, men det funkade inte, hon rörde sig fantastiskt i den, men nu var det ett tag sen jag red henne så jag har inget att jämföra med. Men den gled också fram, skulle nog behöva en sadel utan kilbossa eftersom hon inte har någon manke alls som stoppar upp.
 
Så var stallet klart kl 18.30 och vi hade bestämt oss för att åka på LRF kväll på Röe gård eftersom vår granne Marianne skulle föreläsa om hästars beteende. Det var väldigt god mat, smörgåsbord,med en massa läckerheter som hör påsken till och Marinne höll en medryckande föreläsning som engagerade alla.
 
 

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hör av er om ni ville testa min santa cruz! Visserligen är den kanske för bred/hög i bomvidden då Puman har lite manke.

    2013-03-29 | 00:22:05
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se

Kommentera inlägget här: