Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Säsongspremiär i Lidköping

Kategori:


Bilden är från arkivet, Sofia tog den i Torslanda i höstas
 
Dressyrtävling i Lidköping och jag och Vilja skulle starta en Msv A:1, det kändes lagom som första start efter vintern, jag var lite osäker på hur hon skulle vara, men hon har varit väldigt fin ett tag nu speciellt i traven.
 
Carina följde med som sällskap och hjälp och det var skönt för även om det är ganska lugnt, så är det en massa saker som ska bäras och hästen ska fixas. Vilja tar det numera väldigt lungt och står väldigt stilla i transporten.
 
Jag hade fått första start och det var därför ganska lugnt på framridningen, jag tog det ganska lugnt och travade och galopperade igång henne hon kändes fin, men sen fick jag henne inte riktigt fram till bettet, jobbade mycket i galoppen men hon kröp in med huvudet och släppte stödet. Men hon ville inte riktigt, till slut när det bara var 10 minuter kvar så hissade vi upp kandaret lite så att hon inte kan greja så mycket med tungan och så på med fracken och in på banan, tänkte att jag får rida på i rejält friskt tempo så kan hon inte släppa stödet och faktiskt när hon kom in på banan blev hon lite tittig och hon kom upp i formen. Sen flöt det bara på, tills galoppökningen kom för då sken solen in i ridhuset och hon började stå emot, trodde att hon skulle stanna, men hon tuffade till sig och gjorde ett fint byte i hörnet, annars var det nog inga missar förutom ett litet jämfota i serien. Men jag var väldigt osäker på om jag hade haft för högt tempo på banan, men det är kanske så jag ska visa upp henne.
 
Så det blev 67 % och jag slutade som 2:a så det blev en lång kväll innan jag kunde åka hem. Men för en gångs skull hann jag se nästan alla ritter och det var kul.
 
 
Kul också var att Sofie (som har Fiona hos oss och tränar för mig) och Ayla  gjorde också sin första start för året och hon klarade kvalgränsen på 62 % i Msv C, Grattis till er,
 
Och Terese som jag ska rida i samma lag som i höst ( berättar mer om det en annan gång ) fick också jättefina poäng och kom 4:a.
   
 
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Grattis!! Vad duktiga ni är!!

    2013-03-19 | 10:32:12

Kommentera inlägget här: