Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävlingar i Färgelanda Dag 1

Kategori:

Idag var det tävling i Färgelanda, det var meningen att både jag och Sofia skulle åka med Vilja och Credo, men igår så hade Credo smitit ur hagen och trampat av sig en sko, jag satte på den igen igår kväll och Sofia provade rida honom, men han var ganska rejält halt, tyvärr, skon åkte av igen men han var lika halt. Våran hovslagare Dick är ju en pärla och ställer alltid upp, han kom och tittade på honom och kände på benen och skodde om honom fram, han trodde att han hade vrickat sig på det benet som hade trampat av skon och han var inte lika halt efter skoningen men tillräckligt för att inte tävla dressyr. Men jag och Vilja åkte, hade fått mitt nya bett ett syntetbett osm är lite bredare är de jag haft tidigare och hon känns mycket bra på detta, försöker inte lägga över tungan och gapar inte.
Sofia http://sofiabjörk.se har tagit alla bilder i inlägget.
 
Igår var hon lite stel och kantig från början men blev helt ljuvlig på slutet och idag likadant, hon känder mjuk och följsam direkt. Min tränare Anki var också där och tävlade så hon hjälpte mig på framridningen och jag fick inte många lugna minuter
 
 
På banan kändes hon något lite mindre sviktig än inne och men hon var mer uppe framför mig och jag behövde inte vara lika rädd att hon skulle släppa stödet på nya bettet, De flesta rörelserna gick bra men hon ggjorde fler missar än vi brukar men ändå blev det högre poäng, kändes som vi genomgående hade höjt oss till 7:or och några 8:or istället för 6_or och 7:or På den ena piruetten fick vi 8:a och kommentaren "bästa piruetten idag", kul.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    supertjusiga ni är. grattis!!

    2013-07-03 | 08:50:20

Kommentera inlägget här: