Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

14 juni startar Dressyrpoolen

Kategori:

Fredag14 juni går startskottet för Belmondo Scandinavias satsning på dressyr i Västra Götaland. Det är organiserade träningar för Charlotte & Rasmus Haid-Bondegaard på Råbäcks anläggning vid Kinnekulle
Jag och Vilja är uttagna som ett av 10 lovande ekipage. vi ska ha träningar 1 helg per månad för Charlotte Haid Bundegaard under 2 års tid och detta sponsras av ett antal företag. Idag var första gången för oss. Det var en mycket vacker anläggning i Råbäck vid Vänerns strand. Charlotte var på oss hela tiden, snabbare, öka, sväng, driv snabbare...
 
Charlott frågade lite om oss och vad vi har för mål och vad jag ville ha hjälp med. Rörelserna kan ju Vilja väldigt bra upp till Int I men det är formen, vi behöver mer bärighet, mer kadens och mer bakbenen under.
 
Nästan direkt fick jag göra byten i vart 4, 3, 2 och ettor, ettorna har vi ju inte gjort på länge, men de andra satt fint, sen jobbade vi med galoppkvalitén och piruetterna, några halvpiruetter först och sen helpiruetter, på medellinjen och banne mig så var jag på medellinjen efter piruetten oxå och så en bit till och en ny, härlig känsla när hon satte sig alldeles centrerad.
 
Sen piaff och en hela långsidorna, hon trimmade mig i hur jag skulle rida den och sen trav ur det och jag fick driva snabbare och halvhalt och fram och igen till slut sprattlade frambenen nästan och vi var helt slut... Det var en kul träning och jag fick lite ny energi.
 
Tyvärr hade jag ingen med mig som kunde ta kort, men det kommer att komma foto på Belmondo Scandinavia AB som är huvudsponsor
 
Men det så här såg ridhuset ut
 
 
En trött Vilja efter träningen
 
Det här blir nog ett bra komplement till Ankis täningar hon är ju mycket noga med rörelserna, så det blir en bra kombination.
 
Nästa tillfälle för dressyrpoolen blir den 3-4 augusti och det längtar jag redan till. Det blir jättebra eftersom jag och Vilja helgen efter ska till Vallentuna för att rida Lag-SM tillsammans med Sylvia Håkansson med Ravelina och Therese Nilsson och Quam Quam.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: