Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördagens lagklass

Kategori:

Idag var det min tur att rida för laget, jag var först ut i klassen, det är ju aldrig så kul, framridningen var något bättre idag tung på vissa ställen, jag tyckte att jag hade Vilja mer med mig idag och hon kändes fin när jag kom in på banan, banan var toppenfin idag och Vilja skötte sig bra på banan och hon blev lite låg ibland men släppte aldig handen och lyssnade på mig nästan hela tiden, vi hade en miss i bytesserien och så var det en sluta som de inte var nöjda med böjningen, tyvärr blev det bara 62,4 % trots att jag hade en toppenfin känsla. Men vi måste sätta alla rörelser för att få högre.
 
Laget blev 12:a och det är ju iallafall på den övre hälften, så vi får nog vara nöjda. Och det har varit väldigt kul att vara iväg med det här gänget.  Anki lagledare och tränare, Sylvia, Charlotte (egentligen Sylvias hjälp men hjälpte oss alla med flätor och bära grejor till och från uppvärmningen, tusen tack )  Therese och hennes dotter Elin (som peppade oss alla och tog fina foto.
 
Dessutom så var mina vänner Tina Wermelin, Maria Sörenstam, Berit Fält (och hennes dotter) där och hejade på oss i lagklassen, tack för det :)
 
Therese vann dagens MSV A:1 med sin fina häst Quam quam, Den hästen har hur mycket kapacitet som helst.
 
Här är laget från Göteborg och Bohusläns distrikt (Ankis Team)  från vänster Sylvia, Therese, Anki och Marianne, jackorna sponsrades av Anki och MyOne.
 
Ritterna finns på Web Tv om ni vill kolla, prova den här länken.
 
 
Vi åkte hem idag vid kl 17 och det tog precis 7 timmar ända hem efter att ha lämnat av Anki i Ljungskile och var hemma strax efter midnatt.
 
Det har varit en kul helg.

Kommentarer

  • Kicki Bergqvist säger:

    Så duktiga ni är!! Och vilken fin häst du har. Grattis till fina resultat och vilken konkurrens ni haft! Hoppas ni båda får lite välförtjänt vila. Hälsningar Kicki

    2013-08-12 | 22:42:30

Kommentera inlägget här: