Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lag-SM Dagen före avfärd

Kategori:

Nu är allt packat och smörjt inför resan till Stockholm imorgon. Webkameran är monterad och bilen städad.
 
Idag var det lite spännande för när jag skulle rida på morgonen så hade en sadelgjordstropp gått av, så jag åkte först in till Torp till skomakaren där men han kunde inte fixa det hade ingen så grov tråd och sydde inte för hand!
 
Men vi har ju en skomakare i Lysekil som bara har öppet några timmar på em, så jag for dit och frågade om han kunde fixa det snabbt och vilken räddare i nöden, Kenth hämtade sadeln kl 18 och då var den klar. 
 
Var iväg till Toric center och hade träningar med Maria och Carina, Maria bjöd på fika i sadelkammaren så vi satt och surrade en stund efter och sen hem och skrittade ut Vilja en tur i skogen.
 
Mötte Marie i stallet som strålade idag när hon skulle ut på första skrittturen med Elize efter en hel sommar vila pga skada.
 
Men nu är nog allt packat och imorgon ska jag plocka upp Anki i Ljungskile och sen vidare mot Stockholm.
 
Vi har blivit lottade som lag nr 1, känns inte toppen men man får väl släppa det. Första klassen blev iaf ändrad så jag och Sylvia rider som 1:a i våra lagklasser och Therese fick starta 4:a i sin klass, men det är väl inte spikat förrän imorgon kväll.
 
Nu är vi superladdade och kommer att göra vårt absolut bästa alla i laget. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marianne T säger:

    Lycka till! Jag o Hans ska hålla tummarna!

    2013-08-07 | 23:00:38
  • Charlotta säger:

    Lycka till! Från Charlotta och Ludde :)

    2013-08-09 | 08:10:20

Kommentera inlägget här: