Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag

Kategori:

Scandinavium idag igen och en kul dag tillsammans med tjejkompisarna Carina, Susanne och Maria
 
Först hamnade vi mitt i en Lusitano uppvisning och det var jättekul att se hur de tränade hästarna för WE dvs Working Equitation, De visade olika rörelser som jag bara var tvungen att prova på Credo  när jag kom hem. Sofia har varit sjuk i veckan och han har vilat några dagar, Men han var så fin idag. jobbade mycket med öpna och sluta på volten och sen som vanligt trav och galopp, han var lätt i handen och självbärig.
 
Sen var det mässan och handlade lite en HV Poolo väst som var röd och blå och vändbar. Så man kunde välja färg efter humör, och ridbyxor Cavallo i en duvblå färg som var supersköna.
 
Sen förstås obligatoriskt 14 strumpor för 100  kr som jag tyvärr lämnade någonstans, antar att någon blev glad av den påsen, och jag får väl handla nya på lördag.
 
Sen em på dressyren, fina hästar men tyvärr lite otur för många av de allra bästa hästarna som såg spöken lite här och var och fick oturliga missar. Men den som vann som även red först i klassen rörde sig mycket bra.
 
Men härligt att se dessa fantastiska hästar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: