Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Gothenburg horseshow

Kategori:

 
 
Det är lika roligt varje år när horseshowen startar och i år har jag tagit ledigt från jobbet och i morse åkte jag och Maria ner, jag var på tränarfortbildning på Hästföretagarforumet, det var många bra föreläsningar om företagande, om hur man sätter och uppnår sina visioner och mål och marknadsföring.
 
Gav många nya ideer och inspiration. Och träffade även spännande människor, några som jag kände sen tidigare och även några nya kontakter.
 
Sen gick jag och Maria på mässan en stund och träffade där på de som köpte Diva, kul att höra hur bra det går för dem och Klara och Diva har också varit ute och tävlat en dressyrtävling.
 
Därefter Kyra clinicen, det var två Grand Prix hästar och Kyra gick igenom alla rörelser som är i Grand Prix, det var pedagogiskt när man nu ska sitta och titta på dessa klasser i helgen och gav mig mycket kött på benen, speciellt med att jag måste jobba mycket mer med skänkeln för att få upp ryggen.
 
Först ut var Natalie Oldfors på Winnie B en 9-årig häst som debuterade Grand Prix som 8-åring, en häst med härliga gångarter men lite spänd. Kyra fick den att runda ner sig lite och bära upp sin mage och få mer rygg att sitta på, som en brygga mellan bakben och framben, och jobbade mycket med rakriktningen,
Cecilia Andrén Dorselius med Lennox var nog lite mer rutinerad Gran Prix häst och man såg hur fint den jobbade genom kroppen i alla rörelserna. Även hon fick ibland söka en rundare form och på slutet var han väldigt bogfri och gjorde härliga ökningar.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: