Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja DM i Torslanda 22/9-2012

Kategori:

Min fina häst är bättre än någonsin, Det känns att något har hänt med henne i höst, hon är så elastisk och rörlig i bogarna och jag kan få upp henne framför mig, hänger aldrig i handen som hon ibland kunde göra, hon har blivit stark. Idag var det lite nervpirrande, efter ritten som kändes jättebra men vi hade även ett par missar, på uppridningen bytte hon galopp precis steget innan halten, men sen äntligen i travprogrammet kunde jag ha henne i ett lugnare tempo och men frambenen uppe. Fick 8:a på ett byte och galopppiruetterna kändes superfina, Och ryggningen är hon super i, ja jag är väldigt nöjd och kunde kosta på mig att njuta av att vara på banan.
 
Ökningarna jobbar vi mycket med, travökningarna har jag hyfsad koll nu för de har vi tränat massor, men i galoppökningarna får jag fortfarande att hon blir hastig och springer, tror jag det, för hon skenar ju, jag har noll koll, tur hon vet att hon ska samla in bakbenen och byta när vi kommer fram till hörnet. Idag hade jag tur för hon la iväg på rätt sträcka och inte när vi skulle göra bytesserien. Hon är rolig att rida :)
 
Var lite rädd varje gång vi red förbi Domare Lena Mårtensson, nästan lite markskygg, lite senare var det en häst som hoppade in i staketet precis där, undrar om de såg något inte jag såg på marken.
 
Sen var det nervöst att kolla på de kvarvarande ritterna, kollade på sista hästen och det såg prydligt och fint ut och inga större missar, och det tog såå lång tid innan hennes poäng kom och så var det 2 ynka poäng mindre än mig, äntligen på rätt sida om strecken och jag fick gå in som 5:a på prisutdelningen och kom 4:a på DM:etl
 
Vi fick 65,3 % i MSV:A.
 
Vann gjorde duktiga Alexandra Börjesson med sin fina Antalaya e.Akribori på drygt 67%, Det såg så mjukt och fint ut,
 
Sofia var med och fotade, men bilder kommer senare.

Här är filmen

Kommentarer

  • nina säger:

    Vad fina ni är! Superlativen haglar från oss i Kläppe!

    2012-09-23 | 10:07:24
  • Tina säger:

    Superduktiga!!! Grattis till placering!!!

    2012-09-23 | 21:05:25

Kommentera inlägget här: