Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vad händer

Kategori:

Jo det spöregnar varje natt och jag vaknar och mår dåligt över de hästarna som fortfarande går på bete, i morse tog vi in dem och kollade över dem och de ser fina ut inte smala och strålrötan läkt och ingen mugg. Klivija och Fiona fick regntäcke på sig och småhingstarna fick stå inne, försökte ta ut Sandro eftersom jag var själv kunde jag inte ta båda, men han reste sig och sparkade med frambenen så han fick gå in igen, får ta den striden en annan dag idag jobbar jag hemma och har inte tid.

Vi har fått slowfeedingnät av Anna tre stycken och ska ha det till Vilja, Credo för att de är lite runda och inte får så mycket mat, så nu tar det lite längre tid för dem att äta, Andromeda för att hon bäddar med sitt hö och sprider det över hela boxen. Här kan ni läsa mer om slowfeeding http://www.slowfeeding.com/ Jag har även köpt ett stort nät till rundbal som jag ska ha till de hästarna som går i nya grushagarna.

Vi har inte fått ordning på nya hagen än, avloppsröret var avgrävt och vi har haft problem med mycket vatten på gården, nu är det lagat men det var inte kul att ta den striden, trodde att han som ägde grävmaskinen skulle slå in dörren när han knackade och han skällde ut mig efter noter... det var väl inte jag som hade grävt av något rör???

Hagen går iaf inta att använda än för den är fortfarande väldigt blöt.

Men nu till roligare saker, på lördag är det DM i Torslanda och jag ska starta MSV A då som DM går i.

Nästa vecka ska jag extra träna för Bo Jenå, torsdag kl 19.30 och fredag kl 14.45 i Sotenäs, jag red för honom förra året också och det är ett bra komplement till min ordinarie tränare Anki Tifelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: