Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 8 oktober

Kategori:

Palatino Light e. Warsteiner u Pandora ue Magini. f.2011
 
Helgen var riktigt härlig och strålande sol, på lördagen hade jag träningar på ridbanan och är riktigt bra fast det har regnat så mycket, idag var den helt torr.
 
Igår var det tävling med Vilja i Nordhalland och hon kändes fin på framridningen och när jag kom in på banan så flöt travprogrammet på bra och jag tyckte hon var fin i ökningarna, men det är väldigt petigt i de här klasserna, fast jag är nog petig själv när jag dömer också. Vilja har börjat slarva i halterna, förekommer mig och gör halt med frambenen ner i marken och dyker alltså, sen backade hon i första halten, och ryggningen som är hennes glansnummer fick vi trav in i halten och hack i ryggningen, men piruetterna satt hon fint i och jag hade full kontroll på vändningen så de är jag supernöjd med, Fick 62,2 % inte riktigt nöjd men det är väl bara att rida bättre.
 
Idag skulle Sofia med tåget till Stockholm och sen vidare till Turkiet, och så var det kraftiga förseningar på tåget, men måste ge SJ en eloge för vi kom fram till Göteborg 5 minuter innan det tidigare tåget gick och hade SJ bokningen i telefonen, de bokade om snabbt via telefon utan någon extra kostnad och skickade en ny biljett till Sofia samtidigt som hon steg på det tidigare tåget och var framme i Stockholm innan hon egentligen skulle ha varit :)
 
Samtidigt ringde Kenth förtvivlad och sa att Andromeda inte kunde röra sig och förmodligen fått korsförlamning, ring veterinär och lägg på ylletäcke tyckte jag, en liten stund senare ringde han tillbaka igen och sa att det inte var korsförlamning utan att hon hade fastnat med täcket i fönstergallret... den snälla hästen drog inte sönder något täcke utan stod snällt och väntade tills någon tog loss henne. Hon hade krafsat lite med ena framhoven.
 
Veterinären kom trots allt på em och Kenth och Anette (tack snälla för hjälpen) hjälptes åt att ta ner Palatino och Sandro från hagen och för att kastreras, de är 1,5 år nu. Det hade gått väldigt bra och när jag kom hem stod de i sina boxar och såg ganska pigga ut. Nu har vi varit ute och gått en stund med dem.
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: