Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag i Södertälje

Kategori:

Vilja kändes fräsh i morse när vi kom till stallet, hon stod i utebox och hade trevliga kompisar på sidorna, vivar ut och skrittade på en frusen utebana och det var för knöligt för att trava, och så hade jag ju dragit ur broddarn.
Vilja hade iaf en lugnande inverkan på sina grannar på höger sida Katarina Schantz hästar hon var från Halland och hade lika lång väg som mig att åka och kom också in på en reservplats och vi bytte så att hon skulle få lite fler starter mellan sina hästar, det var därför jag istället startade vid 16.44. På vänster sida stod Anna Jansson Bergqvists häst de hade åkt från Gotland.




Vilja var omöjlig med flätorna idag, de åkte ur hela tiden, 4:a gånger fick jag göra om dem, däremot lyckades jag snabbt få till min egen frisyr, tack vare snälla vänner i Lysekil som hade köpt ett hårnessesär till mig,

så här blev det, inte så bra bild, men det är inte så lätt att ta själv :)



Vilja kändes fin och koncentrerad på framridningen och jag var tidigt ute och hon kändes så fin när jag joggade fram henne så jag fick skritta en lång stund i mitten och sen när jag började jobba henne hade jag svårt att få henne framför skänklarna. Men ca 10 minuter innan jag skulle in så lossnade det och hon kändes så fin och framme, bra i samlingen och lydig.

Det var en häst på framridningen tror att det var Eva Ulfs häst som blev kär i Vilja och gnäggade varje gång han passerade, och ryttaren grälade på hästen, men han kunde inte låta bli, lite kul faktiskt. :)



När vi väl var inne på banan, så tappade hon lite bjudning och jag fick jobba ganska mycket, men hon var lydig och vi hade inga direkta missar, men det var lite flat ritt,  inget extra, men vi var helt fokuserad och jobbade på så jag är nöjd med de drygt 62,4 % som jag fick.

Vi har bott hos Maria och Kenth och haft en fantastiskt trevlig helg, med god mat och trevligt sällskap, superkul att prata gamla minnen från Östersund och vart alla hästfolk i Östersund har tagit vägen i Sverige.
Imorgon kanske det blir en film.


Kommentarer

  • A-C säger:

    Va kul att du bloggar hela helgen! Önskar jag varit med, då hade jag fixat knopparna åt dig:) Lycka till imorrn! Jag fortsätter hålla tummarna:)

    2012-03-04 | 00:01:09
    Bloggadress: http://whinneyochwilbur.blogg.se/

Kommentera inlägget här: