Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

15 juni

Kategori:

Fredag och idag har vi kört skytteltrafik till seminstationen, först kollade vi Royal Faith
Tyvärr, var hon inte dräktig utan hade en massa små ägg på gång på höger äggstock och inga på vänster.

Ska tillbaka med henne på onsdag i nästa vecka så hinner vi seminera på torsdag och fredag.




Chick Fiona hade vi redan kört dit för hon seminerades igår med Ballagio och idag hade inte äggen gått än trots att de var stora, så hon seminerades idag också och sen hämtade vi henne för hon mår bäst av att vara i hagen hos Wilbur och Elize, de är en egen liten flock, det blev ett glatt återseende.

Sen tog jag med koppartråden som jag har haft i Garaget i tre år till Stena Recicling i Uddevalla och trodde att jag skulle få ett par hundra för det, men det blev en glad överraskning och jag fick 1122 kr för skräpet som jag har snubblat över varje gång jag har gått in i Garaget :)

Susanne kom ut och tränade en timme och vi jobbade mycket med galoppen på hennes fina Phil Caprio.

Nu har jag och Sofia tagit en skritttur med Vilja och Credo, det är trevligt och vi hinner prata en massa.

Imorgon ska Kenth och Andromeda tävla hoppning i Munkedal håller alla tummar för att det ska bli en nolla imorgon. Elize och Marie som också står i vårt stall ska också dit och tävla.

Själv ska jag till Tanum och döma en klubbtävling.


Kommentarer

  • Sofie säger:

    Å kan tänka mig att lilla princessan blev glad då hon fick återse sin flock!! Känns bra när hon är "hemma" Lovar att hålla en tumme för Kenth och Andromeda i morgon!!

    2012-06-16 | 20:04:43

Kommentera inlägget här: