Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja och Marianne Nationell tävling i Lilla Edet

Kategori:

3-dagars tävling i Lilla Edet, hade anmält mig i Msv A, Prix st George och Int 1. Fredagen startade med Msv A och Anki hjälpte mig på framridningen, Vilja kändes fin och det funkade riktigt bra på banan, hade några småmissar men var ändå ganska nöjd

Lördagen kändes Vilja fin på framridningen och hon var spänstig och fin när hon kom in på banan också, men stundtals släppte hon stödet, öppnorna gick bra men när hon kom in i volterna så blev hon lägre fram och släppte stödet när hon kom in i slutan, sen får jag tillbaka henne i ökningen och så samma känsla i andra varvet, tappar henne lite i volten och slutan blir hackig. Men fick faktiskt riktigt bra poäng förutom att jag ställde till det i båda piruetterna och höll fast henne i handen så hon var tvungen att hoppa uppp och ner för att ta sig runt, stackars häst, jag borde ju veta att hon gör piruetterna själv bara jag samlar och börjar vända kan jag släppa tygeln sen och hon går ändå runt i galopppiruett. Blev från 2:or på piruetterna som det dessutom är x2 på så många poäng gick förlorade på de missarna. Men trots det gick vi ett godkänt program.

Söndagens Intermediare 1 var jag mest nöjd med, Vilja var med mig hela tiden, vi fick ett missförstånd i en öppna och hon bytte linje på medellinjen men helpiruetterna gick bra och serierna 3-or och 2-or satt som ett smäck. Det som domarna saknade lite av så är det att hon fortfarande blir ngt hastig i ökningarna, men det jobbar vi med för bara någon vecka sen så stack hon med mig så fort jag vände in, men de ska kännas mer som en passage men att frambenen vinnar mer mark och kommer upp. Finns alltid att jobba med.

Poäng i helgen
Msv A:1 65,078%
Prix st George 62,456 %
Int 1 64.43 %

Foto kommer senare.

Kommentarer

  • Madde Börjeflo säger:

    Grattis Marianne !



    Va´duktiga ni är !!!!!

    2012-07-25 | 13:58:31

Kommentera inlägget här: