Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 17 Juli + bilder från träningshelgen

Kategori:

Ännu en härlig soldag om än lite kallt i vinden, igår badade jag i Lysekil men idag får det nog vara.

Hösilaget är balat, skönt när det är klart, det blev en väldigt bra skörd 71 balar och vi behöver ca 100 för att klara vintern, men de återstående finns nog på nära håll :)

Red Vilja och Andromeda på morgonen, Vilja är väldigt fin, har ridit utan handskar ett tag och då blir det att jag är på henne lite mer för att hon ska lätta av i handen, så har jag lagt bort spöet stundvis för att jag verkligen skulle vilja ha henne mer framför skänkeln, det mesta funkade bra idag red igenom Int 1 programmet och var väldigt nöjd med skolorna, däremot skulle jag vilja ha henne bättre uppe framför mig i travökningen där skenar hon nästan. Dessutom strulade bytena lite idag de brukar ju vara klockrena.

Andromeda var superfin idag, hon bär sig bättre i galoppen och jag kunde korta upp henne i båda galopperna, hon är så stor i gångarterna och man har svårt att sitta kvar i sadeln för hon skjuter upp mig med sin trav. Läcker häst, ska bli kul att visa henne på kvalitets. I morgon ska Kenth hoppträna henne lite.

Sen hade jag ett par träningar, först en häst som är här några veckor på sommaren, en hopphäst med stor elegant trav.

Sen kom Wilbur och tränade, det var så kul att se honom, han hade utvecklats under Elins lugna ridning, taktmässig och stor i gången, vi kunde jobba vidare med lite samling och en del LA rörelser. Det här är bara en liten bild från skritten i slutet på passet. Nu siktar de på att starta LB i höst.



På kvällen var det tävlingstrimning med Susanne och Johanna, de ska rida LA programmen i Lilla Edet.

Lite bilder från träningshelgen på Stuteri Light, Sara Kristensson har tagit bilderna.

Maria och Hot Stuff


Maria och Hot Stuff



Lisa och Sofie


Kickie coh Madeira



Hanna och Laboett



Kenth







Kommentarer


Kommentera inlägget här: