Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Laholm

Kategori:

Det är harliga sommardagar i Laholm, varmt att rida men skönt att kunna ligga på stranden lite också.

I Fredags red jag Msv A var Vilja lite trött efter resan och jag red fram för länge i värmen, hon blev för flämtig när jag skulle in på banan och jag var lite orolig för det. Men hon gick stadigt och lydigt men det blev lite för mesigt och non var på bogarna i bytena och så var det någon miss också. Det skillde desutom ganska mycket mellan domarna från 58% till 65%. hamnade på 61 %

På Lördagen i st George skrapade vi hem 63 % och den domaren som hade gett mig 58 % dagen innan fick jag nu 65 % av så det måste ha varit en rejäl förbättring, Fick faktiskt ett par 8:or också på byten, en på bytet från förvänd och en på 4:orna :) Men fick 4 på inridningen, onödigt och på skrittpiruetterna, de har vi ju ganska svårt för.

Men nu ska jag fixa flätorna inför Int 1 som går inomhus idag, kanske lite svalare där. Startar kl 14.22 så håll tummarna för mig då.

Sofia Björk har tagit fotot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: