Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

13 januari

Kategori:

Hektisk dag idag och varför tog jag inga bilder, strålande sol. Vi är ju lediga på fredagar så då ska man hinna allt...

Släppte ut hästarna och mockade, jag började mocka den ena hagen och sen mockade Kenth hagar hela fm. blev superfint.

Jag red Fakir på en ganska hård ridbana, det blev mycket skrittjobb först men sen även trav och vilka fina galoppfattningar han gjorde från skritt idag, en ren fröjd att rida honom idag.

Sen var det hovslagare och massage på Vilja och så kom Mamma och Pappa och fikade allt på en gång, väldigt rörigt men vi fick ihop det mesta, men Viljas skoning fick vi skjuta på till tisdag för massagen tar en stund. Vilja var mjuk och fin i musklerna men det kändes att hon hade jobbat mycket med bakdelen så där fick hon lite extra. Jag tror att hon har blivit mer bogfri tack vare massagen, och det är så roligt med Diezel som jag också rider som massören kunde spegla precis allt jag kände när jag red, hon var spänd i ena sidan och då gick det knappt att svänga ditåt, nu är Diezel också så jämn i sidorna. Det är himla bra med massage, så satsa på det.

Andromeda fick brodd och snösulor och småttingarna och Fia blev verkade.

Sen åkte vi till ridhuset med Andromeda för att hoppa för första gången, herregud vilken klok häst och hoppade galant över hindren mjukt och följsamt, Kenth sa att det bara kändes som ett större galoppsprång, så mjukt. Vilken häst! Nästa gång ska kameran fram.

Börjat kolla lite på tävlingar och det är inte så många Nationella i närheten och jag behöver kvala i Nationell MSV A för att få rida Intermediare I, så det får bli vårt mål i vår 62% i Nationell MSV A och då gäller det att hitta såna tävlingar, första var i Södertälje den första helgen i mars.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: