Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag 26 februari

Kategori:

En härlig helg i Scandinavium, shoppade lite saker till mig och hästarna och så Jan Brinks Dressyrbok som har varit serie i ridsport. Maria fixade superbra platser åt oss långt fram på Kuren, så vi satt så vi kunde se hur hästarna var skodda :)

Härlig inspiration.

Kenth har hoppat Andromeda i helgen och upp till 1.10 m hon hoppar riktigt fint och älskar det, Kenth är helt lyrisk över henne. Det är så lätt för henne, hon hoppar lätt och är högt över.




Jag har ridit Vilja fredag i ridhuset och då gick hon super, men sen tränade vi hemma 2 dagar och dels var hon pigg och la sig ganska hårt i handen, vi fick jobba med skolorna rejält och saxen funkade dåligt, men båda dagarna fick jag henne till slut att gå väldigt bra och lätta av från handen. Det närmar sig tävling och startlistan ligger ute på Equipe, vi ska till Södertälje och tävla Nationellt för första gången med Vilja, dessutom ska vi passa på att hälsa på våra goda vänner från Östersund sen nästan 30 år tillbaka Maria och Kent, ska bli kul att äntligen få se hur de bor. Sen kanske jag får möjlighet att träffa Tina också :)

Och jag är så taggad, har tränat konditionen som attan sista månaden och gått, sprungit, ridit och dansat zumba, nu är jag nästan lika förberedd som hästen, förutom att hon har tränat hela vintern och blivit otroligt stark i kroppen. Startlistan ligger ute på Equipe och vi startar kl 9.52 på Söndag.

Mitt mål med den här våren är att kvala i Nationell Prix st. George så jag kan tävla Nationell Intermediare.

Imorgon åker Sofia till Maria på Mallorca för att praktisera i 4 veckor och hon kommer att blogga på sin blogg http://fotografy.blogg.se

Kommentarer

  • Tina säger:

    Kommer och hejar på!! Hoppas ni har möjlighet att komma över och titta på Metan också..Men måste fråga. Är bilderna från nu?? Ni har ju liksom ingen is, ingen snö..ni kan ju rida i er padock?!? Är ni så långt före oss m våren?

    2012-02-27 | 21:00:55
  • Anna säger:

    Härliga bilder!

    2012-02-28 | 21:08:40
    Bloggadress: http://annakronlid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: