Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 28 april

Kategori:

En dag fylld med olika:) Först var jag och dömde i Valsäng en LA:1 med många väldigt duktiga ekipage, ponnier som är som små hästar och rör sig så elegant.

Sen var jag på dop på konfirmationslägret, min yngsta dotter har valt att döpa sig och konfirmera sig i vår, strongt gjort och jag är så stolt över att mina tjejer fattar sina egna beslut och gör sina egna val i livet. En lugn stund och mysigt fika med alla ungdomarna på lägret.




Sen red vi alla tre hästarna som går nu, jag och Kenth red ut med Andromeda och jag red Vilja, min yra Vilja går som värsta gammelhäst ute nu och inte överdrivet pigg, men tycker det är kul att komma ut och går inte många steg i form utan ska kolla nyfiket på allt, härligt väder och skönt att vara ute, nu börjar det blomma överallt.

Wilbur fick sig ett träningspass på banan, han var lite rädd för vattenmattan som alltid ligger på olika platser, men det gick över ganska snabbt, sen jobbade han på bra, vi jobbade med volterna i traven och han håller takten fint. Galoppen blir han starkare i varje dag och idag var fattningarna bra och han galopperade lika bra i båda varven.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: