Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Oroligt

Kategori:

Pandoras tillstånd går upp och ner, igår var hon riktigt deppig och åt eller drack inte på hela dagen, vi har några påsar sulfa kvar så igår fick hon en och så fick hon gå tillbaka i hagen till sin fölunge för att vi skulle se om hon kunde få tillbaka lite livsglädje.

Vi fixade alla papper som ska fixas igår ifall hon snabbt blir sämre så ringer vi ut veterinären och hon får somna in, men vi vill ett tag till försöka rädda henne och hennes foster. Konstigt nog så mår det bra, de ultraljudade och kollade i förra veckan. Jonas som har varit vår veterinär, har koll på läget och kan hjälpa oss snabbt om det skulle behövas.

Idag har hon gått i hagen med Palatino hela dagen och ätit gräs, det var så mysigt att se dem tillsammans igen, han provade inte att dia men höll sig i närheten nästan hela dagen. på kvällen fick Pandora gå in igen och hon åt ingen kornblandning men när jag var ut nyss fick jag i henne en hel hink blött betfor, kanon, hon har ju alltid varit så att håller man i hinken så äter hon bäst så jag satte mig hos henne och höll hinken och matade henne med omväxlande morötter och betfor.

Hon är bara 8 år gammal och borde ha massor av år kvar, stackars lilla häst. Hennes njurar fungerar fortfarande men inte så bra, men så länge hon äter så kan hon överleva. Tänk om det inte är så farligt, hur vet man egentligen hur sjuk hon är?



Kommentarer

  • Tina säger:

    usch vad jag lider mer er! Tänk om de kunde prata, vad mycket lättare allt hade varit då. Håller alla tummarna att det stabiliserar sig

    2011-10-16 | 20:05:14
  • Tina säger:

    usch vad jag lider mer er! Tänk om de kunde prata, vad mycket lättare allt hade varit då. Håller alla tummarna att det stabiliserar sig

    2011-10-16 | 20:05:23
  • A-C säger:

    Det är ni som känner henne bäst. Följ er intuition. Tänker på er!

    2011-10-16 | 22:10:10

Kommentera inlägget här: