Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Nu är hemsidan klar och jag kan börja blogga igen

Kategori:

Det har varit fullt upp med att designa om hemsidan i nya Joomla och på nytt webhotell, det blev påtvingat eftersom gamla webhotellet stängde, och det var lite trögt att komma igång, men när jag väl började och fick lärt mig nya funktionerna och gränssnittet så är det ju himla kul att designa hemsidor.

Jag provade ett nytt 3 delat bridongbett i veckan, men det tyckte inte Vilja alls om, hon tuggade och kröp bakom och släppte bettten, så när jag tränade för Anki i veckan så bestämde vi att jag skulle byta tillbaka och nu känns hon som vanligt igen. På söndag är det sista tävlingen för i år, en Prix st George i Göteborg. Vi är taggade och ska göra vårt bästa.

Efter en lång väntan på boxarna och en strulig transport med DHL, så sitter nu det mesta på plats tack vara Jeff.  Ledningarna till vattenkopparna är också klara. Nu är det mesta som ska kompletteras till förprövningen gjort och jag ska skicka in bilder till länsstyrelsen.

Det blir bra ute i lösdriften. 2 boxar blir det här, det ska i första hand vara extraboxar om någon häst blir sjuk eller för hästar som kommer på träning.



Och så fick vi byta till stålrör  ner till vattenkopparna för gummislang fick vi inte ha enligt länsstyrelsen och vi fick således göra om det som den legitimerade rörfirman gjorde förra året.




Det har varit lite rokad i stallet, Elize har flyttat till fodervärd och imorgon kommer det en ny häst till stallet.

Credo har fått en medryttare och det är full fart i stallet på kvällarna nu.

Ebba rider fortfarande Diva, som älskar att få komma ut med henne

Klivija är igång efter sin skada och rids nästan varje dag, hon går med Vilja och Diva. Men har haft lite jobbigt att bli av med muggen.

Fantasy hade fastnat i tråden och är tjock i bakbenen, men det var bättre ikväll och jag stod och kliade henne en stund, det tyckte hon var skönt.

Pandora är hur pigg som helst, hon äter mängder av kraftfodet och äter ur sitt hönät nästan helt på natten och går ute på lösdriften på dagarna, vi skämmer bort henne med morötter och massa mat och dubbla täcken på den magra kroppen, men hon har blivit riktig odräglig :) tigger och slår med frambenet i boxdörren så fort vi kommer in i stallet. Det är härligt att se henne, faktiskt så börjar hon sakta fylla ut sin kropp lite. Hon är i 5:e månaden och ska föla i maj om allt går vägen, vi hoppas.






Kommentarer

  • A-C säger:

    Va kul att du bloggar igen och lycka till på tävlingen på söndag!

    2011-11-18 | 06:59:56

Kommentera inlägget här: