Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 7 nov

Kategori:

Helgen var hektisk familjen var bortrest och jag hade träningar och dömde i Färgelanda. Dömde Msv C:1 och Msv C:2, inte så många starter men som vanligt ett trevligt arrangemang.

Jag är väldigt förkyld och tillbringade måndagen nerkrupen i sängen och sjuk, inte så pigg ikväll heller.

Vårt webhotell ska stänga ner och jag har flyttat allt till surftown.se hoppas att det går snabbt att komma igång med joomla installationen där. Just nu vet jag inte om jag ändrar på det gamla webhotellet eller det nya.

Pandora äter 8 kg kraftfoder varje dag och är väldigt hungrig hela tiden, det är riktigt skönt, Kenth ringde och diskuterade med vår veterinär idag och han har ingen förklaring till det här, men det är ju en väldigt ovanlig sjukdom också ca 5 hästar per år får njursvikt i Sverige. Och förmodligen är inte så många av dem dräktiga. En förklaring kan vara att fostret börjar kräva näring nu och att det är därför hon får matlust.

Vilja har lymfangit på ett bakben och har vilat 1 vecka, ska sättas igång så fort jag är frisk igen, det är nog bättre hon för röra på sig, vet inte vad hon har fått det ifrån för jag hittar inga sår på benet.

Jeff har varit och börjat montera boxarna och de växer så smått fram, ska bli skönt att få upp den för då ska hingstfölen in i den ena så vi får dem avvanda. I övrigt har vi gjort de flesta förbättringar som länsstyrelsen krävde i våras när de var och kollade stallet, rören till vattenkopparna är bytta från plast till metall. och ventil insatt i sadelkammare och Diva har en ny stor dörr till sin box.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Hoppas du blir bättre för d e inge kul o va förkyld. Min lilla vovve har haft njursvikt över 2 år o hon kämpar på. Nu sviktar ju visserligen levern också men ändå:) Dock är det ju olika djurarter... Inte helt ovanligt på hund. Pandora är ju Pandora! Hoppas Viljas ben ger sig också. Ha de så bra!

    2011-11-07 | 22:16:48
  • Carina säger:

    Hoppas du mår bättre nu! Skönt att Pandora äter.

    2011-11-10 | 18:28:56

Kommentera inlägget här: