Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 11 maj

Kategori:

Träning för Anki igår med Vilja och jag fick jobba massor med de problem jag hade på tävlingen, ej tillräcklig böjning i skolorna och ibland öppen i formen, jag fick bråka lite med henne för att få igenom böjningen i högersidan och jobba massor med drivningen, till slut blev hon rund och fin, men fortfarande öppnar hon sig lite i piruetterna.

Har anmält mig till St George i Trollhättan, så vi tränade slutorma med byte vid X och tillbaka igen och de gick hyfsat, har som mål att starta den klassen, men ev blir det Msv B:4 ist.

Fick lite hemläxa med formen.

Kenth red Fabiola, och hann tyvärr inte titta den här gången, men Anki tyckte att hon hade 8-9 mässig galopp och det är ju super, hon kan verkligen både och, ibland är galoppen så platt så det ser inte ut som hon lyfter från marken och så kan den bli så himla rund och stor när hon jobbar bra. Kul, Kenth ska ut och tävla dressyr på henne om några veckor, LC och LB.

Håller på att sluttrimma Wilbur, han har inte fällt all vinterpäls än, himla synd för han är så fin i sommarpälsen. Har ridit på banan och han är som vanligt så himla kul att rida, man kan galoppera varv på varv och sitter superskönt. Sen efter galoppen blir han väldigt fin i traven också. På söndag ska han visas i Nuntorp, sen blir det semester för honom. AnnCharlotte kommer ner imorgon och ska vara här över helgen, så då ska hon få prova sin häst.

Sprang precis ut och tog in hästarna, det kom världens åskskur och stormvindar så vill inte ha dem på ängarna, hoppas lösdriftshästarna går in under taket, men det är väl ingen risk.

Fabiolas lillebror Fahrenheit visades på treårs-testet på Strömsholm e. Don Primero, så här ser han ut.



Vår nya häst Royal Faith är kvar på hingststationen och ska semineras imorgon, hon hade ett ägg på 5 cm idag, så vi hoppas att det går vägen. Förmodligen kan vi hämta henne på fredag, ska bli kul för jag har inte sett henne än. Fast jag tror att jag såg henne riden någon gång i Ås som 3-åring.


Kommentarer

  • Jennie säger:

    Oj vilken snygging! Kommer ihåg när han va till salu på er hemsida!

    2011-05-11 | 19:08:09

Kommentera inlägget här: