Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 7 maj

Kategori:

Idag ramlade en flicka av en ponny i skogen och slog huvudet i ett träd, de hade mött en stor grå lös hund i skogen och hästen blev rädd och sprang hem. Det är tråkigt när sånt här händer det är så onödigt, ha era hundar kopplade om ni inte har dem inom synhåll, tror inte ens att ägarna vet om att de orsakade en skada.

Nu gick det nog ganska bra och slutade med kanske hjärnskakning och lite ömmande ben och armar och ponnyn sprang som tur var hem och hade inga skador. Men hoppas att det inte händer igen, det är små djur som fötts ute i skogen nu och inga hundar ska springa lösa där.
Detta hände precis när vi hade lastat och skulle till Alingsås och skulle tävla så det blev lite omtumlat och oroligt, men vi kom iaf iväg i god tid och var framme i Alingsås kl 16, så jag han titta på något ekipage innan jag fixade hår och bytte om och satt på hästen ca 55 timme innan start, skulle starta kl 17.50. Vilja kändes lite seg från början men efter en halvtimme var hon plötsligt med mig och var så fin, tyvärr vart det tyvärr lite lång framridning och fick inte igenom henne på banan utan hon blev spänd. Men jag fick ganska bra betalt ändå ca 59% i MSV A:1 och där brukar jag ju ligga runt än så länge. Det var tre domare och skiljde inte mycket mellan procenten så de var nog eniga. Idag trodde jag nog inte att jag skulle nå dit ens, och hade en mycket bättre ridkänsla i Karlstad.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Huvva! Tur det gick bra ändå. Hoppas hon möter nån kopplad hund så det får gå bra så det inte sätter sig i huvet åt henne... Ska bli roligt att se Vilja gå till helgen:-) Fast mest Wilbur:-D

    2011-05-08 | 12:13:20

Kommentera inlägget här: