Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 3 mars

Kategori:

Igår fick jag mig en duvning av Anki och jag fick lägga upp tempot till ett betydligt högre och rida övergångar (snabba) så Vilja fick lite tempo i kroppen. Och så var hon på mig om att jag måste "rida frambenen" så jag får upp dem från backen. Tränade på galoppslutor och de gick äntligen riktigt bra, värre var det med piruetterna, där fick jag jobba med att hon stannar upp för mycket och dyker i piruetten, och mycket annat, men mest tempot.

Vilja var rejält svettig efter och det är hon nästan aldrig annars. Träffade på några jag känner numera hos Anki och fick prata bort en stund innan jag gjorde klart hästen och åkte hem. Kom hem vid 19-tiden och då var stallet redan klart och jag tog itu med bokföringen för förra året, allt stämde till slut och nu är det bara deklarationen som ska göras så småningom.

Kenth hade motionerat Wizard igår, det är flera som har ringt på honom, så det verkar vara bra intresse.




Kommentarer

  • Nina säger:

    Men det låter utmärkt :)

    Med denna träning så kommer ni att visa var skåpet ska stå på tävlingen!

    när är den nu igen ?

    2011-03-03 | 13:57:42
  • Nina säger:

    Men det låter utmärkt :)

    Med denna träning så kommer ni att visa var skåpet ska stå på tävlingen!

    när är den nu igen ?

    2011-03-03 | 14:06:44
  • OPS!! 2? säger:

    2011-03-03 | 14:07:16
  • Anna säger:

    Härligt att träningen var intensiv! Bara det nu inte blir råttan på repet och repet på oxen effekten :-) Håller tummarna inför le competition!

    2011-03-03 | 21:58:56
    Bloggadress: http://annakronlid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: