Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 24 mars

Kategori:

Det har blivit sena kvällar trots att Fantasy är bortlånad, hon har förmodligen fått en hovböld igen, dessvärre vet jag inte om det är i samma som förra gången, men nu är det iaf hö bak och hon är lite svullen på insidan nedanför hasen också så det kan vara en sträckning eller något, vi ger det några dagar för det ser ut som hon blir bättre för varje dag.

I tisdags red jag Vilja och fixade i stallet och Kenth red de andra 3 (Wille, Fabiola och Wilbur) Igår for Sofia och Kenth till ridhuset och jag tömkörde Vilja i stormen och longerade Wille (men då var det lite lugnare).

Nya hästen som heter Mr Mageno och är 3 år gammal börjar komma in i flocken, men går fortfarande undan för Andromeda när hon kommer farande och ska bestämma. Fast snart ska hon stallas in och sen får hon nog gå med de andra stona. Tjockast av de dräktiga stona är Pandora. Hon verkar rastlös i den nya boxen och står och slår med frambenet mot dörren.

Vi har äntligen skruvat ut brodden på alla hästar, DET ÄR VÅR! ;)

Imorgon är jag ledig och hinner förhoppningsvis rida en massa för i helgen ska jag sitta i ridhuset och döma båda dagarna.

Idag har jag lämnat bilen på tvätt och städ i Angered, så nu är den härligt ren och snygg. 180 kr för tvätt och städ, det är superbilligt!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag broddade med av i dagarna :) underbart, även fast jag inte har ridit på några dagar ;)

    2011-03-24 | 16:15:39
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Marianne säger:

    Hoppas att du mår bättre, inte kul att bli nockad av en häst.

    2011-03-24 | 22:13:45
  • Anna säger:

    vem går inte undan för Andromeda ha ha ha :-)

    brodd ur = VÅR! Underbart, jag har oxå broddat ur!

    2011-03-25 | 21:12:10

Kommentera inlägget här: