Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 17 mars

Kategori:

Idag har Fantsy fått flytta till Djupedal på avvänjning, Fabiola blir smalare och smalare och behöver så slippa dia sin stora 9 månaders fölunge. På djupedal ska hon få stå i box de första nätterna och sen gå på lösdriften, men vi börjar med att ha henne på lösdriften på dagarna. Där går det flera unghästar och 2 lika gamla åringar.

Jag tränade Vilja på utebanan och Sofia tränade Fabiola, de börjar komma bra överens. Jag står på väntelista till tävling i Kungsbacka på lördag och hoppas fortfarande komma med där.


Kent red Wilbur i friskt tempo, han fick gallopera på bra efter långsidorna, supersnäll häst, det ända vi har problem med så är det att få in bettet i munnen, han vägrar och reagerar inte över att jag trycker med fingret i lanen utan biter ihop munnen. Idag provade jag med godis och det gick lite bättre, men tror att jag får ta något ännu godare nästa gång.


Kommentarer

  • Anna säger:

    Vilket härligt foto!

    2011-03-20 | 09:31:47

Kommentera inlägget här: