Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling 10/3

Kategori:

Så idag var det dags för debut i Msv A med Vilja, kan ju erkänna att jag har varit rejält nervös de senaste dagarna, men vi har tränat 5 gånger för Anki senaste veckan och det har gett resultat.

Jag åkte tidigt från jobbet och var i stallet kl 15, men det var nog i senaste laget och när jag hade mockat var kl 16 och då skulle jag fläta, tyvärr är jag ju en tidsoptimist som alla vet och har aldrig några marginaler. Vilja var helt tokig i transporten och det var ca 5 rondeller att ta sig igenom och hon galopperade i transporten. När vi kom fram efter snigelfart så blödde hon på ett bakben. Som tur var var Kenth där och mötte upp mig och vi fick tvättat rent och då syntes det knappt, stort tack till tjejen som  hjälpte oss med vatten och jodopaxpasta (efter ritten).

Satt inte så tidigt på hästen som jag hade tänkt, men hann ändå rida fram tillräckligt.

Vilja verkar trivas på tävlingsplatsen och var inte speciellt tittig, trots att det var slaskigt efter dagens snöande och blåste rejält.

Så var vi inne på banan och Vilja kändes hyfsat bra, gjorde ett fint travprogram, urusel skritt och fick några missar i galoppen, men skolorna och piruetterna gick så bra som vi kan än så länge.

Vi fick iallafall 59 % och kom 2:a på det så jag var riktigt glad och nöjd. Nu är Vilja hemma igen och ordningen återgår till det normala, den här vecka har Kenth och Sofia fått stå för träning och motionering av de andra hästarna.

Kenth filmade ritten så jag ska försöka lägga in det imorgon

I måndags var vi iväg och löshoppade Wilbur och nu var han uppe på och hoppade 1.30, han är så duktig lilleman, sen har Kenth jobbat med honom på lina för att få lite kondition.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Grattis till lyckad tävlingsdebut!! Shit vad ni är DUKTIGA!! Hatten av!

    2011-03-10 | 22:38:38
    Bloggadress: http://annakronlid.blogspot.com/
  • Anette säger:

    Grattis till placeringen!!

    2011-03-11 | 06:03:48
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • Helena säger:

    Grattis!! Jättebra gjort av dig och Vilja!

    2011-03-11 | 07:13:47
  • Jennie säger:

    Stoooooort GRATTIS till andre placeringen!!!

    Gud vad skoj! Fortsätt så!

    2011-03-11 | 12:18:30
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: