Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Sista helgen i mars

Kategori:

Som vanligt har helgen varit full av hästaktiviteter. Jag har dömt i Munkedal där det var lokala tävlingar för ponny på lördag med strålande sol men ganska kallt i ridhuset. Jag är väldigt glad att jag köpte en Canada Goose jacka för den fryser jag aldrig i och dessutom en täckjacks kjol om benen så går det att sitta i ridhuset utan att frysa så mycket.

På em hann vi ta en lugn tur i skogen med Wizard och Vilja och sen var det löshoppning med Wilbur. Han hoppade riktigt bra den här gången och börjar få ett bra självförtroende, stadig galopp och målmedveteten över hindren och bra teknik. Vi hade inte tänkt höja så mycket men hamnade ändå på 1.10.

Söndagen dömde jag storhäst och de stackars ryttarna kom in genomfrusna med snö på hjälmen för det blötsnöade nästan hela dagen. 37 starter var det i LB:1 så det tog åtskilliga timmar, när jag kom hem var jag riktigt ridsugen så for iväg till ridhuset med min prinsessa och hon är alltid njutbar att rida, börjar få härligt lyft i traven och fick träna en hel del skritt idag medan jag surrade med Petra i ridhuset.

Sofia har tränat hoppning på Fabiola för Petra och är väldigt nöjd med det, idag hoppade de både cavalettiblock och grind och Fabiola är inte alls lika tittig och vimsig som Vilja.

Kenth red Wilbur på ridbanan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: