Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 18 mars

Kategori:

Kl 19.45 stod jag äntligen med på startlistan till Kungsbacka, så nu är det bara att ladda för tävling imorgon. Håll tummarna kl 19.09, i morgon är det Msv B:4 som gäller.

Fantasy hade hoppat ut ur hagen i morse bort hos grannarna, så hon fick stå inne, men de skulle göra ett nytt försök på em. Fabiola är stinn i juvren och hoppas att det vänder i morgon.

Idag har vi haft hovslagare och Wilbur fick skor runt om för han var lite låg och sliter på insidan av hoven, och nu går han ju så gott som varje dag. I helgen ska vi försöka filma honom. Vilja och Diva fick också nya skor.

Sen kom en tjej och tittade på plats på lösdriften så hennes häst kommer på söndag.

Har tillbringat em på Toric center och Carina red Patrol som går riktigt fint nu och jag försöker peppa henne att tävla, och tömkörde Diezel som hade väldigt mycket energi idag och vi vi fick byta ut kapsonen mot träns för att få någon kontroll på henne och så avslutade jag med rida Archibald en Torihingst som är så maffig, Carina hade flätat hans långa man i en tjusig fläta och jag hade en kraftig hals framför mig, lite fränt med hingstar att de har så mycket massa. Han jobbade på fint i alla gångarter och jag jobbade mycket med skolorna och galoppen.

Se avslutade vi med vaniljsemla och kaffe som Carina hade fixat, mums, vad gott.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: