Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

19 Mars

Kategori:

Klockan är 23 och vi är precis hemma från 3:e tävlingen i år, det ville sig inte riktigt idag, Vilja kändes sådär på framridningen men precis innan vi skulle in så svävade hon fram i ökningar och minskningar, och hon är inte rädd längre på banan men spänner upp sig lite i formen och trycker med innerbogen vid domaren, men vi fick ganska många 7:or ... och ganska många 5:or, skritten är ju inte vår starka sida men har tränat ökade skritten som attan i veckan och fick 7:a på den. där nere fick jag 7:or på gångarterna och resten 6:or.

Kenth tyckte att det var stor skillnad på Vilja från framridningen och att hon såg mycket mattare ut på banan, trist att det alltid ska vara bäst på framridningen, tänk om det var tvärtom.

När jag hade suttit av så blev hon rädd för några hästar som kom gående i mörkret och hoppade på min högerfot med hela sin tyngd, attan vad ont det gjorde, tror jag skrek tll för Kerstin stannade och frågade om jag blev trampad. Annars var det en fin anläggning i Kungsbacka med 3 ridhus. Vilja står fint i transporten sedan vi har tagit ur mellanväggen och hon verkar nöjd och har alla skydden kvar på benen. Vi kan ha tävlingsskåpet framför henne istället som tur är.

Jag träffade många jag kände Jessica från Skaftö, Sylvia mfl som står hos Anki och så Anki som var där med sin gamla tävlingshäst Filippus som kom 2:a Msv C:2 med stalltjejen hos Anki. Som så tragiskt misste sin tävlingshäst i höstas.

Hade trots allt 2% upp sen Rikka dömde oss i Kungälv och jag kom 7:a med 61%, det är väl bara att kämpa på och jobba med att det ska bli samma känsla inne på tävlingsbanan som på framridningen och jag tycker ju att det är kul att tävla.

Hamburgare i Stora Höga på vägen hem, de har supergoda hamburgare och pommes där, rekomenderas.

Det var strålande vackert vårväder idag och Kenth tog ut Wilbur på en skritttur i skogen med Linda och Credo.
Sen hoppade han Wille och det gick väldigt bra, han hoppar gärna och med fina språng.

Fabiola har mjuka juver och sinar nog på några dagar, Sofa red henne på ridbanan idag och det gick väldigt bra. Imorgon ska hon hoppträna med henne.

Imorgon är det träningar i Färgelanda hela dagen, kul, sen kommer det en ny häst till stallet, ännu en unghästvalack till lösdriften, roligt för killarna där.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Åt rätt håll, 2 % upp, nästa gång höjer du några snäpp till!! Hoppas foten är OK

    2011-03-20 | 08:17:49
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se

Kommentera inlägget här: