Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

29 Juni

Kategori:

Full fart igen, sista veckan på jobbet innan semestern, fast förra veckan var vi på Kreta och hade en härligt solig och rofylld vecka.

Palatinos sår på bakbenet har läkt fint, och vi har hämtat hem Pandora och Palatino i söndags.

Fabiola hade tappat 2 framskor och hade väldigt ont i fötterna, skorna kom på i måndags men hon hade nog ont i sulan ändå och fick stå i vattenbad igår. Sen var det träning för Anki och Fabiola hade gått super och Anki berömde henne och tyckte att hon utvecklats sen förra gången.

Vilja skötte sig också väldigt bra i värmen i ridhuset och trots att hon blev rejält svettig så har hon bra arbetsmoral. Piruetterna var riktigt bra, och hon börjar blir riktigt bärig i både galopp och trav. Vi tränade även på skritten som jag får så onödigt dåliga poäng i när jag tävlar. Det stod väldigt bra om det i senaste ridsport.

Ikväll ska jag döma KM på FRK, och det blir en lång kväll med ca 30 starter, sen är det tävling på FRK, hela helgen och det var många från Lysekil som skulle dit och även jag och Kenth.

Det kom ett nytt sto från Orust till stallet igår 6 år och heter Dolchy, hon ska stå inackorderad hos oss, berättar med om det senare.

Kommentarer

  • Nina säger:

    tjoho! nu kommer nyfikna jag igen.. Vattenbad mot ömma sulor, vadan är det och hur gör man ?

    2011-06-29 | 15:45:00

Kommentera inlägget här: