Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

"Nygammal" häst i stallet

Kategori:

Idag kom Klivija tillbaka till stallet, hon ska bo hos oss och fann sig snabbt tillrätta i sin nya box, sammetshästen brukar jag kalla henne för hon har så len päls och det tycker hon om.

Här är en bild från arkivet, nya kommer inom kort.



Strax före Klivija så kom Susannes nya häst Dolchy till oss, ett riktigt trevligt sto. Kommer bilder snart.



Idag har Sofia ridit Andromeda igen och här kommer lite bilder. Sandro Light får busa runt på ridbanan och har riktigt kul, han var först att prova att trava över bomarna.

Sandro Light e. Saigon u. Andromeda ue. Rambo





Och så hoppa pallen. :)



Oj, oj, undrar om jag ska flytta på mig, är det en tjur...



Sen måste jag visa filmen när Fabiola tävlade i Ljunskile den 4 juni, det blev lite dramatik, men hon placerade sig faktiskt på ritten trots det som hände... missa inte det här




Kommentarer

  • Anna säger:

    Det jag funderar över är hur sjutton du kan se att det är på väg att hända och säger "Nej" FÖRE det händer, dessutom trots att du filmar?!

    2011-07-15 | 08:58:10
  • Anna säger:

    Sammetshästen är ett passande namn på Klivija :-) Underbara fölbilder förresten!

    2011-07-15 | 08:58:54
  • Nina säger:

    Ha, jag tänkte samma som Anna ovan skrev :) hur såg du Nej innan + att du filmar! jag själv ser inget när jag filmar....



    Tur det gick bra!

    2011-07-15 | 17:58:50
  • Marianne säger:

    Det hade jag faktiskt inte tänkt på, men undrar om jag tyckte att det såg ut som hon var på väg ut genom insläppet först.

    2011-07-24 | 23:08:30

Kommentera inlägget här: