Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 13 Januari

Kategori:

Sista dagen i Göteborg gjord för den här veckan, jobbet flöt på bra idag och motivationen är på en bra nivå. Förberedde och byggde Jar filer för releasen som vi ska ha i nästa vecka.

Sen till Ikea och det var inte kul, skulle hämta det sista av köket och det visade sig vara en hel del på plocklistan, var först upp till köksavdelningen så de fick sätta ihop en plocklista och sen ner och fylla vagnen, den gick knappt att styra med alla långa "platta" paket, sen var det till att köa för man får inte skanna själv när man har mer än 15 kolli, faktiskt ganska skönt för det gick ändå inte att lägga streckkoderna synliga så han fick lyfta av allt.

Jag lyckades t.o.m klämma fingret på den stackars killen.

Sen försöka få in allt i bilen, men det gick faktiskt när jag hade fällt ner passagerarstolen också. 17.30 var jag äntligen på väg hem igen.

Fick en härlig grönsakssoppa när jag kom hem och hästarna var klara, så det var bara att lasta Klivija och åka till ridhuset.  Där var det helt tomt kl 19.30 så vi kunde longera först och sen rida.

Jobbade först i trav, hon var pigg för hon har stått 2 dagar efter vaccination, vi jobbade med rakriktning och böjda spår, la många 10 metersvolter och bytte varv ofta. Hon är stadig i formen och slog inte alls med huvudet. Sen gick vi över till Galopparbete först några varv runt fyrkantspåret, hon har stor galopp och välter gärna inåt i högervarvet, vänster galopp går bättre men hon orkar inte så länge i den. Sen tränade vi övergångar trav, galopp, många och hon slår lite med huvudet de 2 första galoppstegen sen slappnar hon av, men när hon väl förstod att det upprepade sig så kunde jag lätta lite på tygeln och hon fick söka sig lite frammåt nedåt i fattningen.

Gammal bild på fina Klivija, måste be Sofia ta lite nya kort i helgen.



Sen var både jag och Klivija rejält svettiga, så på med ylletäcket och sen hemfärd, snäll trevlig häst att hålla på med, gick snällt på transporten och står helt still.

Sen in med bilen Brandt, den ska servas imorgon.

Och slutar kvällen med att skruva ihop skåp nr 2 till köket, det är många skåp, så målet är att försöka ta minst 1 varje kväll. Taket är uppe och panelen nästan klar, en snedvägg för fläktkåpan var också uppe idag och i helgen ska vi måla vitt, vitt vitt...

Helt otroligt vad mycket man kan hinna på en dag, är faktist ganska nöjd, imorgon är jag ledig och ska skrota på i stallet och rida Vilja och förmodligen skruva ihop ett par skåpstommar. Kanske fota lite också.

God natt på er mina tappra bloggläsare  nu är kl 23.00 och det är min sovtid.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Oj vilken dag! Så mycket du hann superwoman :-)! Kul att det gick så bra med Klivija också! Ah nya kort ser jag fram emot. Jag ska försöka komma ut och filma oxå! Vi ses!

    2011-01-14 | 07:23:56
    Bloggadress: http://annakronlid.blogspot.com/
  • Marianne säger:

    Fast jag tillbringar ju ett antal timmar i bilen med en bok, just nu en spännande av Jan Guillou, det är avkoppling för mig. Kul om du kommer ut i helgen.

    2011-01-14 | 10:31:30
  • A-C säger:

    Va kul att du äntligen skrev nåt=)

    Lyssna på Camilla Läckberg böckerna. Katarina Everlöw läser och hon är ju sååå bra på det.

    2011-01-14 | 19:46:20

Kommentera inlägget här: