Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling 24 februari

Kategori:

Nu är första tävlingen gjort Msv B:4 i Kungälv, Katarina och AnnCharlotte från Östersund var med mig till Kungälv och det var kul.

Började med att jag på färjan kom på att jag hade glömt passet, som tur var kunde vi surfa fram ett telefonnummer och ringa och fråga om det gick att starta ändå, och det fick jag, men lovade att faxa ner vaccinationsintyget i efterhand, vilken tur. Sen när vi kom fram hade jag glömt nummerlapp och då blev det lite pinsamt, men jag fick låna en av en snäll tjej i stallet där, himla bussigt.

Sen var det tur att vi hade brodd på Vilja för en av tävlingshästarna välte omkull på vägen till ridbanan, i ishalkan.
Det var bara 10 starter, men fina hästar. Vilja kändes riktigt fin och jag fick henne fin på framridningen och hon kändes bra på banan också, inget att vara rädd för i början.

Travprogrammet gick fint, men samlade skritten och piruetterna gick sådär, men ökade skritten fick vi 7:a på och den har vi tränat. Sen gick första bytet bra, men nästa byte hörde hon en häst utanför och då var hon inte alls med mig längre och vi fick inte bytet förrän inne i hörnet. Sen missade vi ett byte till på diagonalen, men resten gick bra, fint sug i handen. Det blev bara 60 % men nu är första tävlingen iallafall gjord och jag behöver inte vara lika nervös nästa gång. Det var trevligt med en kvällstävling, kändes mer som en träning när det var mörkt ute.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: