Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 28 februari

Kategori:

Sista dagen i februari, det har varit en isbeläggning på hela Bohuslän tror jag, glashalt, men inte så kallt längre idag var det nollgradigt.

Jag var och tittade på dressyren i Scandinavium i lördags och det gav en massa ny inspiration. Jag njöt av flera av ritterna Per Söndergaards häst såg så härlig ut och Patriks Scandic gjorde en strålande uppvisning. Sen är det ju alltid kul att gå på mässan och jag köpte en hel del bra saker till stallet och hästarna.

Vi jobbade med Wilbur i fredags löshoppning och igår red Kenth, jag kunde släppa Wilbur efter en stund och Kenth både skrittade och travade lite själv, och det är ändå bara 3:e gången Kenth sitter på honom. Han var lite tveksam och gick med handbromsen i, men det brukar lösa sig bara man kan börja rida ut med honom.

Löshoppningen i fredags gick väldigt bra och han var uppe på 1.20.

Subarun är en pärla och tar sig fram i alla väglag, så vi kan åka med våra hästar till ridhuset när det är så halt.

Vilja fick dock panik i transporten och galopperade mot ytterväggen, så nu får jag kanske ge mig och låta henne åka brett, men hon är helt lugn om vi har två hästar i transporten, konstigt. Igår var jag dock glad att jag hade rejäla skydd på henne. Har köpt nya sprengersporrar och faktisk fick jag upp framdelen på henne bättre med dem, de var inte längre men det var en rulle på dem, jag tror att hon tyckte bättre om dem, för sånt brukar hon vara noga med att tala om för mig annars.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Ah - jag har lösningen! Du kan få låna Klivija som sällskapshäst i transporten :-) så kommer hon säkert till ridhuset och jag kan köra direkt dit!! :-) :-) :-) Bra idé väl?

    2011-02-28 | 22:08:31
    Bloggadress: http://annakronlid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: