Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag

Kategori:

Idag var det kallt och blåsigt, mockade snabbt på morgonen och sen var det träningar och täckestvätt hela dagen, hann till slut rida Vilja på kvällen i ridhuset. Mmmm hon är så fin min lilla häst. hon har knäckt koden i Piruetterna och kröcker in bakbenen och vänder på fyra språng och de blir nästan för centrerade och går så långsamt, förut har hon kastat sig runt och nu vänder hon verkligen. Imorgon träning för Anki.

Sen började jag med Diezel igen som har varit skadad sen i höstas. vi började i höstas och jag hann rida några gånger, och det är en rejält stort svart sto över 170 cm och hon rör sig riktig fint. Jag tömkörde henne i ridhuset och ska göra det några gånger innan jag ska rida henne.

Var jag ute i Nöteberg och tränade Carina och Patrol, Carina trotsar alla väder och underlag och idag var det storm och knöligt men Patrol jobbade på riktigt fint, Carina tyckte funderade allvarligt på att sätta på sig skidglasögon nästa gång.

Idag kom det också en ny häst till oss, Kenth har tränat Vile ca en månad och det verkar vara en snäll och trevlig allround häst. Ville kommer att stå hos oss och han är även till salu, bilder kommer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: