Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 18/2

Kategori:

Tömkörningen med Wilbur går alldeles lysande, han fattar snabbt. Idag var han helt styrbar och trängde inte, travade fint på volt och på fyrkantspåret. Lugn och fin. Imorgon är det dags att ta sig upp på ryggen på honom.

Jag var i ridhuset med Vilja, och det funkade fint idag, hon är laddad, och vi red igenom programmet och tränade på galoppslutorna som vi har svårast för, fick tips igår om att lägga mig lite innanför spåret så det gjorde jag idag och när jag inte hade väggen så var jag tvungen att använda ytterhjälperna. Inga piruetter idag, Vilja älskar att göra piruetter och gör det gärna så fort jag tar en halvhalt... men det är ju kul, det tycker ju jag också. Hon är så kul att rida, njuter av varje minut jag sitter på ryggen på henne, förutom när hon är så laddad att jag riskerar åka av.

Kenth red Ville på ängen, han fick galoppera ett rejält pass och var lite svettig efteråt.

Sofia red Fabiola på planen och såg väldigt nöjd ut efteråt.

Var och hämtade 3 täcken som jag fyndat för 400 kr st på Hööks, 2 bruna regntäcke med halvhals, ett till Vilja och ett till Fabiola som har haft så dålig passform på sina täcken. + 1 vintertäcke till Fabiola, de låg perfekt allihop.



Kommentarer

  • Nina säger:

    AHA, trimning inför torsdag. Då ska vi äntligen få se er live på tävling igen, det var länge sedan!

    (jag såg er alltså )

    2011-02-22 | 22:45:32
  • Nina säger:

    ehhh kommentaren kom på en annan dag ... strange, men hur som :)

    2011-02-22 | 22:46:34

Kommentera inlägget här: