Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Renoveringar

Kategori:

Nu är vi på gång igen, Ny stalldörr och hål i väggen för tillluften, om några dagar ska allt vara klart så jag kan ringa Länsstyrelsen så de kan komma ut och kontrollera att allt de krävde i förprövningen är uppfyllt. Dessutom lägger vi nytt parkettgolv på övervåningen, det blir fint.

Idag höll jag på att få två älgar i fronten få nya volvon, man blir lite skakig efteråt. Hade kört av färjan och låg någonstans mitt i färjkön när vi passerat Bokenäs hoppar plötsligt en stor tjur (många taggar) upp från höger sida precis mellan mig och bilen framför och efter den kommer en älgkalv. Som tur var höll jag bara 70 km/h så jag hann bromsa.

I helgen var jag och dömde i Sjuntorp och det var en trevlig tävling men det börjar bli kallt att sitta flera timmar i en transport nu, det gäller att klä på sig. Dagens överaskning var en fjording som tuffade igenom programmet utan nästan några missar och stadig i formen, den fick en placering, kul.

Vilja fick massage av Lisa i lördags och jag fick lära mig några stretchövningar som jag ska köra efter ridningen. Idag tränade jag för Anki och Vilja gick super, hon börjar få upp framben och bogar och fick till fin passage på slutet om jag bara kan få till att komma ur det in i en ökning utan att rida fortare så kommer vi nog att få till dem också.

Och efter några gånger fick vi till fina piruetter också, hon var en fröjd att rida idag.

I Lördags var Linda ut och fotade när jag red Credo, han är så kul att jobba med och det går framåt för varje gång. En Lusitano, sitter ihop mer än ett halvblod gör och bakbenen känns mer undersatta, sen är han ju lite mindre också så man når om honom på ett annat sätt.

Linda har tagit korten på Mig och Credo





Kommentarer

  • A-C säger:

    Fiiin häst!

    2010-09-29 | 11:48:44

Kommentera inlägget här: