Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 29 sept

Kategori:

Jobbade hemma idag också, skulle köra ut en massa statistik så det tog en väldig tid. Även idag var det full aktivitet på gården, David var här och balade hösilaget, 25 balar till fick vi på andra skörden, sammanlagt 78 balar tror jag vi har fått i år, det borde vi klara vintern på. Härligt!

Dörren till stallet klar och alla ventilationshålen klara, det skulle vara minst 2400 m3/tim och varje luftintag tar 500 m3/tim och vi gjorde 5 st + en liten ventil, så det blir nog bra, så har jag beställt luftintag LEP från Nordpost som öppnar sig automatiskt vid undertryck, så det ska bli spännande att se om det fungerar.

Ny film ute på hemsidan på All Cash och det är Jenny Josefsson som rider honom. Stäng gärna av ljudet för det är en massa borrljud i bakgrunden från de som jobbar i stallet.






Även idag har jag skördat tomater från växthuset och vi har massor med äpplen i träden.

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Han ser inte så liten ut som han känns :)

    Snälla lilla Cashen!

    2010-09-29 | 21:53:29
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Linnea säger:

    Ser perfekt ut Jenny!:)

    2010-09-29 | 22:11:11
  • Anonym säger:

    Ser perfekt ut Jennie!:)

    2010-09-29 | 22:11:42
  • Nina säger:

    Vilket luftintag är det ni har köpt? jag måste kolla om mitt tror jag.. jag ska iaf installera en fläkt, men har inkallat en expert för ändamålet att räkna på det :) ( en av lärarna)

    2010-10-02 | 16:02:08
  • Marianne säger:

    Vi har köpt LEP och det står hur mycket luft det tar in i katalogen, vi hoppas slippa fläkt för det är bra utsug i vår trumma.

    2010-10-02 | 21:56:15

Kommentera inlägget här: