Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 24 september

Kategori:

Det känns lyxigt att vara ledig på fredagar, idag som jag ända till kl 7, rena sovmorgonen. Sen var det mockning och hovslagare. Diva fick nya skor och så fick vi verkat Fantasy för första gången, hon var så duktig.

Sen var det in och städa för jag fick ut en värderingsman som skulle göra en värdering av fastigheten, så nu är det bara att hoppas.

Eftermiddagen var bokad för jobb och först var det Loffe som skulle tömköras. Jag började och sen fick Lisa köra, han protesterade i början men på slutet gick det fint.

Hem och rida Vilja, hon var rädd för vattenmattan som vanligt och nu låg den på ett nytt ställe så den var livsfarlig igen, hon är så pigg nu och laddad så jag vet inte riktigt vart jag har henne. Men igår gick hon riktigt bra och piruetterna börjar funka riktigt bra. Dessutom blir traven bara bättre och bättre.

Sen ut och rida Libert i Nöteberg och det var en ren fröjd idag, lätt i handen och stadig i formen, lite unghästranglig från början men så lätt och trevlig på slutet. Vi gjorde riktigt fina halter och övergångarna börjar funka riktigt bra. Vänstergaloppen var väldigt bra och han lyfte sig fint.

I morgon kommer Lisa och masserar Vilja och sen skulle vi kolla på lite stretchövningar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: