Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

16 september

Kategori:

Idag har jag varit med jobbet (ÅF) på Dalslands aktiviteter, det var en härlig dag med många skratt och jag utmanade mig själv och gungade i gungan ovanför ravinen och klättrade över en 4 m hög vägg (eller något sånt kanska 3 m) mm. En kul dag.

Igår red jag Vilja i ridhuset, hovslagaren hade fixat till hennes hovar och hon var rejält laddad i ridhuset och pep till och skulle iväg några gånger, det var minst 5 st till där. När jag kom hem hade jag Credo kvar och rida och det spöregnade och började bli mörkt, det blev iallafall padocken en sväng för jag red ut dagen innan. Han gick super, det är så roligt med unghästar för den sista gången man rider är alltid den bästa, dvs det går alltid bättre.
Credo var stadig och bjöd fram i frisk trav med stadig form och grejade ingenting med bettet, vi vände över ridbanan och han slingrade inte alls som han hade gjort tidigare. Sen tränade vi galoppfattningar från trav i båda varven och sen var vi genomblöta och gick in.

Idag har Kenth ridit Pandora, All Cash och Vilja, och Sofia Diva.

Vi har tack vare Jeff fått lyse i Divas box och på gödselstan och lysrör på logen, nu är det så ljust och fint.
Men vart är rörläggaren som skulle fixa brunnen och dränera, nu är det försent och dyblött i hagen, det går ju inte att köra in en grävskopa där då har vi ju bara lervälling sen.

Och nu hade jag tänkt lägga golv i rummet, men så läste jag på "waterprof Clic-Paneele" hmm, det lät inte som golv och när jag tittade på beskrivningen (som var på tyska) såg det ut som det skulle sitta på väggarna?!? Någon som vet? och jag som redan öppnat ett paket.

Idag stod det en påse med Agria artiklar i stallet, vad kul, undrar om vårt nya Agriaombud har varit på besök?

Och höll på att glömma PANDORA ÄR FORTFARANDE DRÄKTIG, jippie, 2 kollade på 90 dagar, nu är det bara Diva kvar som ska kollas om två veckor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: