Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Stenungsund

Kategori:

Idag var Vilja riktigt fin, dessutom hade jag med mig min granne Marianne som är så bra på mental träning, så hon bearbetade mig hela vägen till tävlingen. Och eftersom det brukar vara fokusering som jag är sämst på så jobbade jag riktigt bra idag och red varje rörelse, vi fick 7 or och 8 i travprogrammet och det brukar vi ha svårast för. Sen missade vi lite på skrittpiruetterna, fast de gick bättre än vanligt.

Men i första bytet blev Vilja rejält sur för att jag inte litade på henne utan klämde med sporrarna, ni får se sen på videon den är under uppladdning. Jag var nöjd trots att jag fick 0 bå bytet och det var koffecient på den och fick 64,57 % ändå. Vilja har fått ett härligt gung i traven och laddar rejält i ökningarna.




Sen var det Credo som skulle ridas, och han var väldigt pigg och lite stressad idag, så jag fick jobba länge med att få honom lugn och suga fram på bettet, men på slutet var han fin.

Sofia har tagit lite hagbilder idag!

Här är killkompisarna som trängdes för att få vara med på bild.
från vänster Credo, All Cash och Willbur



Pandora

Kommentarer

  • A-C säger:

    Ni va så fina! Och vilka härliga grabbar=)

    2010-10-26 | 09:44:21

Kommentera inlägget här: