Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vinter

Kategori:

Nu är den här igen, vintern, fick åka tidigt från jobbet idag för det var köer efter E6:an och jag chansade på att köra över Orust/Tjörn istället, himla tur, det var bilköer vid Lerbo/Uddevallabron i timmar tydligen. Långtradare hade kört fast i backarna och blockerade vägen.

Men vi kom hem i vettig tid och idag skulle jag prova på ett pass med centrerad ridning, det blev ett skrittpass med koncentration på höfter och lår och att jag skulle tänka på att följa med innåt i svängarna, Vilja vill gärna trycka mig utåt. det var ett bra jobb och vi fick till några fina skrittpiruetter på slutet. Fick lite att fundera på med tyngdpunkten och att jag ska kunna rulla höfterna på båda sidorna och inte bara på vänster. Ett bra komplement till övrig träning.

Men det var slirigt att ta sig upp för backarna till Korseberg, men Vilja svävade fram på det mjuka underlaget, fin sand tror jag att det var, det ridhuset ligger väldigt nära oss, men lite för långt att rida i snöstorm men annars skulle det funka, det är närmare än till klubben.


Kommentarer

  • Lisa säger:

    Korseberg är toppen! Jag är där en gång i veckan ungefär och rider för en tjej som kommer dit och Columbus tycker också mycket om underlaget!

    Kanske något för er nu när jag hoppas att ni har planer på ett eget :)

    2010-11-10 | 16:13:47
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • A-C säger:

    Fin bild=)

    2010-11-11 | 11:59:35
  • Jane säger:

    Vad fuskigt att ni får ha snö och inte vi... :(

    Grattis till ett bra pass! Jättesöt bild på prinsessan.

    2010-11-12 | 21:10:17
    Bloggadress: http://www.janemartensson.wordpress.com

Kommentera inlägget här: