Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja skadad

Kategori:

Idag har vi grejat ute och eldat undan skräp, som tur var skulle Kenth mocka i hagen när han såg att Vilja var alldeles blodig på benen, hon hade småsår på vänster framben nedanför kotan och på vänster bakben hade hon ett stort jack på baksidan som kanske gick en halv centimeter in och 4 cm runt bak på skenbenet, det ser inte ut som om senan är skadad och hon verkar inte ett dugg halt.

Jag ringde jourhavande veterinär och konsulterade honom, han tyckte att jag skulle linda med salva och kompress och vilken tur att jag hade fått en hel påse i somras Wilburs ägare.  Så nu är hon paketerad och går i sjukhagen på baksidan som är grusad, för inne ville hon inte vara.

Vi skulle ringa vet om hon svullnade upp i benet. Känner mig lite orolig, men får väl nöja mig sålänge.

Har letat i hagen men det enda vi hittade blod på så är det foderhäcken, hon måste ha skurit sig på den på något sätt.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Stackars Vilja :( jag hoppas hon läker ihop fort utan komplikationer! ursh de kan verkligen göra sig illa på allt :(

    2010-11-13 | 21:41:50
  • Marianne säger:

    Jo, jag ska ta en sista sväng ut nu innan jag går och lägger mig, men hon har ingen feber men gallan är jättestor. Men det ligger tryckförband och jag får inte öppna och titta mer ikväll.

    2010-11-13 | 23:40:51

Kommentera inlägget här: