Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

1 maj

Kategori:

Idag kändes det som om våren är på gång, Kenth har gjort riktigt fint nere vid ridbanan i diket. Och Erika och Ebba tog en cykelutflykt med fika.

Marsvinen har fått nytt hem hos Petras tjejer Nellie och Amanda och det var nog skönt för dem, idag hade de fått klovård, var nog välbehövligt, jag har ju knappt kunnat hålla i dem utan att de har sprätt iväg. Sen skulle de få bo hos en kanin.

Idag var Vilja riktigt fin, har slitit med henne några veckor och haft problem med en hel del. Hon har varit dragig i handen och inte riktigt loss, och så gapat med kandaret. Jag har tränat minst en timme varje dag som jag har haft tillgång till henne.

Så igår släppte det plötsligt, jag tog av sporrarna och då stängde hon plötsligt munnen, det är inte alltid att prpblemet sitter där man ser det, och det löser faktiskt sällan problemet att byta bett. Iallafall får jag nog prova att rida med väldigt små sporrar ett tag, hon kanske är känslig i pälsfällningen. Idag red jag bara 20 minuter och hon var så fin, uppe framför mig och luftig i galoppen.

Sen har jag haft träningar hemma och på klubben och igår i Färjelanda. Imorgon ska jag döma på Tjörn igen. Förra helgen var det ponny och imorgon ridhäst.


Bilder från träningen förra helgen

Ebba och Diva



Bella och Celine


Olivia och Pärlemo



Bella och Celine



Ebba och Diva




Paula och Bella



Sofia och Vilja




Sen undrar jag vad Kenth gör med benet, skänklar eller hoppar...




och här också...




Paula och Bella



Och här är ett riktigt Vilja snirkel hopp



Och här är ju ett mysigt hagkort



Kommentarer

  • Petra säger:

    Marsvinen mår toppen, igår fick de bara bo in sig men idag har de haft massa besök av små händer och knä att sitta i :) De har som du sagt fått manikyr och har nu fina korta klor. Nelly har döpt om sitt marvin till Kajsa-Lina (det fläckiga) hoppas det är OK.. Nu på kvällen har de fått hälsa på Fläcken, han undrade vad det var för några små filurer :)Ni vet var de bor, bara att hälsa på.

    2010-05-01 | 21:26:57
    Bloggadress: http://www.storemyr.se
  • A-C säger:

    Va det ser härligt ut med vår! Vi har storm och kallt=( Och förkylningar... Ni ser ut att ha det bra!

    2010-05-02 | 09:10:32
  • Jennie säger:

    Kenth har lite gymnastik ser det ut som! Heja heja!

    2010-05-02 | 21:55:37
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: